محتوا همچنان پادشاه است. “بیل گیتس”
تعریف مختری از تولید محتوا
هر چیز خواندنی، دیدنی، شنیدنی، کلیپ های آموزشی و حتی کلیپ های بامزه که در دنیای وب و فضای مجازی اعم از سایتها یا شبکه های مجازی مثل اینستاگرام می بینید، محتوا محسوب می شود. که معمولا محتواها برای معرفی و محصول یا خدمات به صورت مستقیم یا غیر مستقیم تولید می شوند.
چرا محتوا پادشاه است؟
بیل گیتس احتمالاً انتظار نداشت که با گفتن اینکه محتوا پادشاه است، چنین انقلابی ایجاد کند.
هدف از تولید محتوا افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر است.
2 راه برای افزایش فروش وجود دارد. یکی تبلیغات و دیگری تولید محتوا. در تبلیغات و بازاریابی که مستقیماً به فروش اشاره دارد، هدف اصلی ارتقای برند است.
قدرت تولید محتوا
این روزها تاثیر تبلیغات نسبت به گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. در نتیجه، مشتریان کمتر به آن اعتماد می کنند.
در حالی که سیاست اصلی در تولید محتوا نشان دادن راه حل و رفع نیازهای مشتریان و کاربران است. وقتی کاربران در حال تماشای تبلیغات هستند و به سؤالات آنها پاسخ می دهند، پایه و اساس اعتماد ایجاد می شود.
نتیجه این اعتمادسازی چیزی جز افزایش فروش نیست. در حالی که هزینه تولید محتوا بسیار کمتر از تبلیغات است و جلوه پر رنگ تری دارد.